Regulamin świadczenia usług leczniczych
1. Postanowienia ogólne, definicje, zadania podmiotu leczniczego
Niniejszy regulamin, zwany dalej „Regulaminem” określa zasady korzystania z usług stomatologicznych, zwane dalej: Usługą lub Usługami, która jest świadczona w podmiocie leczniczym Moller Stomatologia Rodzinna, mieszczącym się w Baninie, przy ul. Pszennej 112A/12, która jest zwane dalej: Moller Stomatologia Rodzinna prowadzonym przez lek. dent. Maję Komasińską Moller.
Przed skorzystaniem z Usługi należy zapoznać się z treścią Regulaminu.
Skorzystanie z Usługi jest równoznaczne z zaakceptowaniem niniejszego Regulaminu.
Do zadań podmioty leczniczego Moller Stomatologia Rodzinna w należą:
udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii , w ramach kompetencji lekarza stomatologa oraz higienistki stomatologicznej
udzielanie świadczeń zdrowotnych z zakresu stomatologii zachowawczej z endodoncją, stomatologii dziecięcej, protetyki stomatologicznej, periodontologii, chirurgii stomatologicznej oraz ortodoncji
prowadzenie szeroko rozumianej działalności edukacyjnej i informacyjnej a także profilaktycznej
współpraca z innymi jednostkami służby zdrowia
2. Rejestracja na Wizytę
Usługi świadczone są wyłącznie za uprzednią rezerwacją wizyty.
Wizyty w gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna można umawiać poprzez telefoniczna rejestrację- dalej: Rejestracja od poniedziałku do piątku w godzinach od 10:00 do 18:00.
Pacjenci rejestrowani są zgodnie z grafikiem obowiązującym w gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna
Jeżeli okaże się, że grafik obowiązujący w gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna jest w całości zapełniony, Pacjent może zostać wpisany na listę rezerwową, co oznacza, że będzie mógł skorzystać z Usługi w sytuacji, w której Pacjent, który dokonał skutecznej Rezerwacji i został umówiony na Wizytę, odwoła Wizytę lub z innych przyczyn Wizyta zostanie anulowana.
Podczas Rejestracji pracownik gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna
w celu oszacowania czasu trwania Usługi może dokonać wstępnego wywiadu dotyczącego problemu z jakim zgłasza się Pacjent.
Podczas Rejestracji Pracownik gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna poprosi o podanie następujących danych; Imię i nazwisko, numer telefonu do kontaktu; PESE.
Na 24-48 godziny przed umówionym terminem Wizyty Pacjent otrzymuje wiadomość tekstową SMS z przypomnieniem o Wizycie wraz z prośbą o potwierdzenie Wizyty.
W przypadku niepotwierdzenia Wizyty przez Pacjenta drogą telefoniczną lub za pośrednictwem wiadomości tekstowej SMS najpóźniej w dniu poprzedzającym Wizytę do godziny 18:00- Wizyta ta zostanie przez gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna automatycznie uznana za odwołaną.
W celu zapewnienia ciągłości pracy gabinetu i jak najkrótszego czasu oczekiwania na wizytę, w przypadku umówienia się na wizytę dłuższą niż 60 minut, gabinet pobiera zadatek na poczet kolejnej wizyty.
Zadatek pobierany jest również od pacjentów, którzy nie stawili się na wizytę mimo jej potwierdzenia lub nie odwołali jej z minimum 24-godzinnym wyprzedzeniem, a chcą kontynuować leczenie w naszym gabinecie. Zadatek w wysokości 100zł jest w takich przypadkach konieczny, by umówić kolejny termin, a rozliczany jest w czasie docelowej wizyty. W przypadku nie odwołania wizyty min. 24 godziny przed jej terminem (lub w przypadku wizyt poniedziałkowych – przed weekendem), zadatek przepada.
3. Rezygnacja z Wizyty, odwołanie z Wizyty
Na zarezerwowaną Wizytę Pacjent powinien stawić się w gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna najpóźniej na 10 minut przez umówionym terminem Wizyty.
Gabinet Moller Stomatologia Rodzinna zastrzega, że ustalona godzina Wizyty może ulec nieznacznej zmianie. Jeżeli przesunięcie w godzinie Wizyty wynika w szczególności z przyczyn niezależnych od gabinetu Moller Stomatologia Rodzinna i trwa dłużej niż 15 minut, gabinet Moller Stomatologia Rodzinna w miarę możliwości poinformuje Pacjentów zapisanych na Wizyty o przesunięciu terminu Wizyt.
Gabinet Moller Stomatologia Rodzinna zachowuje prawo do odmowy wykonania Usługi, jeżeli Pacjent spóźnia się na Wizytę co najmniej 15 minut od terminu umówionej Wizyty, chyba że Pacjenta o okolicznościach skutkujących spóźnieniem na Wizytę powiadomi rejestrację, któae wyrazi zgodę na późniejsze rozpoczęcie Usługi Podologicznej z zastrzeżeniem, że w takim przypadku Wizyta może ulec skróceniu.
Nieprzystąpienie do Wizyty przez Pacjenta bez uprzedniego odwołania Wizyty uprawnia gabinet Moller Stomatologia Rodzinna do pobrania zadatku, w przypadku gdy Pacjent wyraża chęć rejestracji na kolejny termin wizyty. W przypadku nagminnego niestawiania się na Wizyty, gabinet ma prawo odmówić rejestracji Pacjenta na kolejny termin.
Moller Stomatologia Rodzinna zastrzega sobie prawo do odwołania Wizyty na co najmniej 24 godziny przez terminem rozpoczęcia Wizyty. W takim wypadku gabinet zaproponuje nowy termin Wizyty.
Moller Stomatologia Rodzinna informuje, że nie udziela konsultacji telefonicznych zakresem odpowiadających świadczonej Usłudze. Pacjent jest konsultowany wyłącznie podczas umówionej wizyty w gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna.
Pierwszeństwo przyjęcia na Wizytę mają Pacjenci, którzy uprzednio dokonali Rezerwacji i umówili się na Wizytę zgodnie z grafikiem obowiązującym w gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna.
Pacjent ma prawo odwołać lub przełożyć Wizytę najpóźniej na 24 godziny przez zaplanowaną wizytą lub w przypadku wizyt przypadających w poniedziałek, w piątek poprzedzający tę wizytę.
4. Przebieg Wizyty
Na pierwszej Wizycie Pacjent obowiązany jest do wypełnienia zgody na leczenie oraz odpowiedzi na pytania, mające na celu uzupełnienie danych osobowych oraz zebranie wywiadu lekarskiego.
Po przeprowadzeniu wywiadu lekarz dentysta przedstawi Pacjentowi plan leczenia oraz wyceni jego wstępny koszt.
Cennik usług dostępny jest w gabinecie oraz na stronie dentysta-banino.pl
5. Płatność
Pacjent jest obowiązany do dokonania zapłaty za wykonane Usługi.
W gabinecie Moller Stomatologia Rodzinna udostępnia się następujące formy płatności: gotówka, karta płatnicza, przelew.
Zapłata za Usługi następuje po odbytej Wizycie, za wyjątkiem przypadków określonych niniejszym Regulaminem, za które Pacjent obowiązany jest uiścić całość lub część opłaty przed wykonaniem Usługi lub w przypadkach płatności za Usługę pomimo jej niewykonania z uwagi na okoliczności leżące po stronie Pacjenta.
6. Rękojmia
Nasi lekarze i higienistki wykonują zabiegi według najlepszej wiedzy lekarskiej i z zachowaniem najwyższej staranności . Niemniej wykonywanie zabiegów medycznych może być związane z wystąpieniem ryzyka niepowodzenia. Zgodnie z przepisami kodeksu cywilnego, na wszystkie usługi wykonane w naszym gabinecie udzielamy jest rękojmia.
Okres rękojmi wynosi: dla wypełnień stomatologicznych w zębach stałych – 12 miesięcy, zębach mlecznych – 6 mcy; dla usług protetycznych– 24 miesiące
Prawo do rękojmi nie obejmuje: prac tymczasowych, takich jak korony i protezy tymczasowe, prac, przy wykonaniu których Pacjent został poinformowany o ograniczonej rękojmi lub jej braku.
Warunkiem zachowania rękojmi są: doprowadzenie do końca pierwotnie zaplanowanego z Pacjentem leczenia, zachowanie prawidłowej higieny jamy ustnej, stosowanie się do zaleceń lekarskich, zgłaszanie się na wizyty kontrolne w przychodni co najmniej raz na 6 miesięcy lub zgodnie z zalecenia.
4.Utrata prawa do rękojmi następuje w przypadku: samodzielnego dokonywania korekt i napraw uzupełnień protetycznych, uszkodzenia uzupełnień przez czynniki zewnętrzne, w tym poza jamą ustną, występującego u Pacjenta problemu bruksizmu (zgrzytania zębów), fizjologicznego zaniku kości, stanów zapalnych w przyzębiu oraz chorób ogólnych, mających wpływ na wyżej wymienione elementy. W przypadku leczenia u dzieci, rękojmia nie obowiązuje w przypadku braku współpracy oraz leczenia amputacyjnego zębów mlecznych.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, prace protetyczne nie podlegają zwrotowi. Prace protetyczne wykonujemy po pobraniu zaliczki w wysokości 50% . Jeśli Pacjent po rozpoczęciu pracy protetycznej zrezygnuje z leczenia, gabinetowi przysługuje prawo do zatrzymania wcześniej wpłaconej przez pacjenta zaliczki na poczet poniesionych kosztów.
Przed rozpoczęciem leczenia stomatologicznego Pacjent musi być świadomy, że mimo dochowania największej staranności lekarza i postępowania zgodnego ze sztuką lekarską, w trakcie leczenia może dojść do powikłań m.in.: bólu zębów i tkanek otaczających,pęknięcia i złamania zębów, obrzęku, ropni i krwiaków, krwawienia po wykonanych zabiegach, wystąpienia reakcji alergicznej na zastosowane leki pomimo przeprowadzonego wcześniej wywiadu lekarskiego
Skutkiem powikłań dla Pacjenta mogą być stres i dyskomfort spowodowany bólem, konieczność przyjmowania leków (w tym antybiotyków lub leków mających wpływ na prowadzenie pojazdów), problemy natury estetycznej, problemy z mówieniem i jedzeniem, zmiana planu leczenia, np. nieprzewidziane wcześniej leczenie kanałowe, protetyczne lub chirurgiczne.
7. Odpowiedzialność
Pacjenci odpowiadają w pełnej wysokości za wszelkie uszkodzenia wyposażenia gabinetu Moller Stomatologia Rodzinna. Za szkody spowodowane przez osoby niepełnoletnie odpowiedzialni są ich opiekunowie, rodzice lub ustawowi przedstawiciele.
Moller Stomatologia Rodzinna nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek rzeczy pozostawione w gabinecie i jego poczekalni, poza miejscami przeznaczonymi do ich pozostawienia, w szczególności rzeczy wartościowe, torby, plecaki i torebki, które Pacjent zobowiązany jest zatrzymać przy sobie.
8. Dokumentacja medyczna
Podmiot leczniczy Moller Stomatologia Rodzinna prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta i Rozporządzeniu Ministra Zdrowia z dnia 21 grudnia 2010 r. w sprawie rodzajów i zakresu dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania.
Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
Dokumentację, o której mowa w ust. 1 udostępnia się w szczególności na wniosek:
pacjenta lub jego przedstawiciela ustawowego, bądź osoby upoważnionej przez pacjenta; po śmierci pacjenta, prawo wglądu w dokumentację medyczną ma osoba upoważniona przez pacjenta za życia;
podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
organu władzy publicznej, Narodowego Funduszu Zdrowia, organu samorządu zawodów medycznych oraz konsultantów krajowego i wojewódzkiego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności kontroli i nadzoru;
ministra do spraw zdrowia, sądu, prokuratura, lekarza sądowego i rzecznika odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
organu rentowego oraz zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
zakładu ubezpieczeń, za zgodą pacjenta.
Dokumentacja medyczna jest udostępniana:
do wglądu w siedzibie podmiotu leczniczego;
poprzez sporządzenie jej wyciągów, odpisów lub kopii;
poprzez wydanie oryginału za pokwitowaniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, jeżeli uprawniony organ lub podmiot żąda udostępnienia oryginałów tej dokumentacji.
Postanowienia końcowe
9 Prawa i obowiązki Pacjenta
W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Stomatologicznym Q-dent pacjent ma prawo do:
poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny
świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej
rzetelnej informacji o stanie zdrowia
wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia
2.Do obowiązków pacjenta należy:
przestrzeganie regulaminu porządkowego Gabinetu Moller Stomatologia Rodzinna
przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie Placówki
przestrzeganie higieny osobistej
przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
przestrzeganie zaleceń lekarza
odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min 24 h przed planowaną wizytą)
Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
Świadczenia zdrowotne są organizowane w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.
Pacjent, którego prawa zostały naruszone w trakcie korzystania ze świadczeń medycznych w Gabinecie Stomatologicznym Moller Stomatologia Rodzinna ma prawo do złożenia ustnej lub pisemnej skargi do kierownika zakładu.
Pacjenci mają prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.
10. Postanowienia końcowe
W sprawach nieuregulowanych regulaminem organizacyjnym zastosowanie mają odrębne przepisy.
Podanie regulaminu do wiadomości pacjentów następuje poprzez udostępnienie go na wniosek pacjenta w gabinecie
Regulamin wchodzi w życie z dniem 1.10.2020